ساندویچ پانل پلی استایرن چیست؟

 پانل ساندویچی پلی استایرن تولیدی کبیرپانل از یک فوم عایق در لایه میانی که از جنس یونولیت و دولایه ورق گالوانیزه تشکیل شده است. . ساندویچ پانل پلی استایرن از فوم پلی استایرن (یونولیت) در لایه میانی خود بهره می‌برد و ورق زیرین و رویه آن می‌تواند گالوانیزه، آلوزینک باشد. البته که پلی استایرن به عنوان ارزان‌ترین ماده پلیمری مناسب جهت عایق در نظر گرفته می‌شود که علیرغم قیمت مناسب عملکرد قابل قبولی دارد.

 این پانل‌ با توجه به کاربرد و کیفیتی که دارد نسبت به سایر پانل‌ها قیمت پایین‌تری داشته و به دلیل نحوه تولید به روش دیسکانتینیوز، امکان تولید آن در دانسیته‌های مختلف وجود دارد.
ساندویچ پانل پلی استایرن در ضخامت‌های مختلفی قابلیت تولید داشته و همانند سایر پانل‌ها در دو نوع دیواری و سقفی قابل تولید هستند.

مشخصات محصول ساندویچ پانل پلی استایرن
عنوان مشخصات ساندویچ پانل پلی استایرن
نوع فوم پلی استایرن منبسط شده، پلی استایرن اکسترود شده
دانسیته فوم ۲۰ – ۶۰ کیلوگرم
ضخامت ۴۰ – ۲۰۰ میلیمتر
عرض ۱۰۰۰ – ۱۲۰۰ میلیمتر
نوع ورق ورق گالوانیره و آلوزینک
ویژگی پانل ضریب حرارتی پایین، جذب رطوبت، وزن بسیار سبک، ضدضربه و خوردگی
ساندویچ پانل پلی استایرن

ساندویچ پانل سقفی پلی استایرن

از دیگر کاربردهای ساندویچ پانل پلی استایرن، می‌توان به استفاده از آن در پوشش سقف سازه‌ها اشاره کرد. سقف مهم‌ترین بخش یک سازه به شمار می‌رود که بیش از دیگر اجزای ساختمان در معرض آسیب‌های فیزیکی قرار دارد. بنابراین باید از متریال‌های مرغوب و باکیفیت‌تری برای ساخت سقف سازه‌ها استفاده کرد. ساندویچ پانل‌های سقفی پلی استایرن نیز مانند ساندویچ پانل دیواری به منظور عایق سازی سقف طراحی و تولید می‌شوند. از این ساندویچ پانل برای پوشش سقف سوله‌ها، کارخانجات، انبارها، ویلاهای پیش ساخته و کارگاه‌های صنعتی استفاده می‌شود. ساندویچ پانل سقفی پلی‌استایرن در برابر نفوذ آب و حرارت، مقاومت بسیار بالایی دارد. در گذشته برای عایق کردن سقف اغلب سازه‌ها ایزوگام کردن سقف شیوه رایج‌تری بود اما امروزه استفاده از ساندویچ پانل‌های پیش‌ساخته رواج بیشتری دارد. ساندویچ پانل سقفی را می‌توان در ابعاد و ضخامت‌های دلخواه مشتری تولید کرد.

مزایا ساندویچ پانل پلی استایرن
  • بازیافت و قابلیت استفاده مجدد
  • تولید در فرم‌ها و رنگ‌های مختلف
  • قیمت مقرون بصرفه در مقایسه به سایر پانل‌ها
  • سهولت در جا‌به‌جایی و حمل و نقل
  • قابلیت نصب سریع و آسان
  • به دلیل فرآیند تولید دیسکانتینیوز امکان تولید این محصول در دانسیته‌های مختلف وجود دارد
  • تولید در ضحامت و ابعاد مختلف

روش تولید ساندویچ پانل پلی استایرن

به‌طور کلی دو روش برای پیاده سازی و تولید این پانل‌ها وجود دارد­، هر دو روش برای تولید مصالح مدرن پیش ساخته استفاده می ­شود که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

روش کانتینیوز (پیوسته) پلی استایرن

این روش پیوسته یا ممتد هم می‌گویند­، ابتدا مواد اولیه برای تولید پانل‌ها، اعم از ورق گالوانیزه، فوم پلی استایرن بصورت همزمان وارد دستگاه می‌­شود و با توجه به نیاز مشتری و اندازه­‌های سفارش شده توسط روبات های مکانیکی تولید می­‌شود و به اندازه دلخواه برش خورده و تقسیم می‌شود و برای بسته‌بندی آماده می‌شود.

روش دیس کانتینیوز (گسسته) پلی استایرن

یکی از پرکابردترین روش ها برای تولید ساندویچ پانل سقفی و دیواری می­ باشد که نقطه مقابل روش قبلی است زیرا بصورت گسسته و جدا از هم انجام می­ شود.

خط تولید این روش کاملا مجزا می ­باشد و هر قسمت عملیات مخصوص به خود را انجام داده و وارد فاز بعدی تولید می‌شود.

دیس کانتینیوز با فوم پلی استایرن : این روش بسیار شبیه نمونه پلی‌یورتان  می‌باشد، که ابتدا ورق های گالوانیزه در دستگاه فرم دهنده فرم دلخواه داده می­ شود و به اندازه مناسب برش می‌خورد سپس فوم پلی‌استایرن هم توسط دستگاه برش به اندازه مناسب برش می­ خورد و در آخر با چسب مخصوص به ورق ها چسبانده و پرس می­‌شود.

روش تولید ساندویچ پانل پلی استایرن

تفاوت ساندویچ پانل پلی استایرن و پلی یورتان

  • پانل پلی‌استایرن نسبت به ساندویچ پانل پلی‌یورتان ساختار و استحکام ضعیف‌تری دارد.
  • این محصول در مقایسه با پانل‌های پلی یورتان در برابر آتش مقاومت کمتری دارند؛ اما با افزایش ضخامت مقاومت آن‌ها هم افزایش خواهد یافت.
  • قابلیت بازیافت و استفاده مجدد برای هردو پانل.
  • بدلیل وزن کمتر ساندویچ‌پانل‌های پلی استایرن را می‌توان به راحتی جابه‌جا کرد.
  • نصب آسان و بدون دردسر این محصول بدلیل کم وزن بودن آن
  • قالبیت سفارش محصول در ابعاد و رال رنگبندی.
  • فوم پلی استایرن از نظر عایق حرارتی و صوتی نسبت به پلی استایرن ضعیف‌تر است.

در کل مهم‌ترین تفاوت میان عایق پلی یورتان و پلی استایرن، قیمت نهایی آن است. هزینه ساندویچ پانل پلی استایرن بسته به عوامل متعددی چون نوع پلی استایرن، کیفیت و ضخامت آن، چگالی و همچنین ابعاد آن متغیر است.

قیمت پایین این محصول در مقایسه با سایر محصولات ساندویچ پانل سوالی را در ذهن مخاطب ایجاد میکند که شاید بتوان بدلیل قیمت نهایی مقرون بصرفه آن در سازه خود مورد استفاده قرار گیرد. از این رو باید به این نکته توجه کرد که هر محصول پانلی تولید شده دارای کاربری مخصوص به خود می‌باشد. برای مثال اگر قصد استفاده از ساندویچ پانل پلی استایرن برای پوشش دیوار سردخانه دارید، باید از پانل‌هایی که دانسیته و انسجام فوم بیشتری دارند استفاده کنید. دانسیته پلی استایرن کمی پایین است به همین خاطر برای عایق سازی بهتر، باید از پانل‌های با ضخامت بیشتر یا جایگزین آن پانل پلی یورتان استفاده کرد.

قیمت هرمترمربع ساندویچ پانل پلی‌استایرن

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل دیواری چگونه محاسبه می‌شود؟

ساندویچ پانل دیواری برای ساخت دیوار انواع سازه‌ استفاده می‌شود و دارای انواع مختلفی است. برای تعیین قیمت ساندویچ پانل دیواری پلی استایرن بر اساس متر مربع، باید به ساختار ساندویچ پانل و متراژ آن توجه نمود. پانل‌های ساندویچی دیواری در ضخامت‌های ۳ سانتی‌متر، ۴ سانتی‌متر، ۵ سانتی‌متر و ۱۰ سانتی‌متر تولید می‌شوند. جنس ورق فلزی پانل‌ها از گالوانیزه، آلوزینک و آلومینیوم است. جنس فوم عایق پنل‌های دیواری نیز از پلی یورتان، پلی استایرن، پشم سنگ، پشم شیشه و XPS می‌باشد. برای تعیین قیمت هر متر مربع پانل دیواری، بایستی تمامی این عوامل اعم از ضخامت، نوع ورق و نوع فوم را در نظر گرفت. هر کدام از انواع پانل دیواری ویژگی‌های منحصر به فردی دارند و در ساخت سازه‌های مختلف استفاده می‌شوند.

قیمت هر متر مربع ساندویچ پانل سقفی چقدر است؟

ساندویچ پانل سقفی پلی استایرن برای پوشش سقف سازه‌ها استفاده می‌شود. تفاوت این پانل با پانل دیواری، وجود گام در آن برای همپوشانی بهتر است. برآمدگی‌های پانل سقفی که به آن گام می‌گویند، مقاومت پنل را در برابر فشار بیشتر می‌کند. همچنین از نفوذ آب به داخل سازه جلوگیری می‌کند. قیمت پانل ساندویچی سقفی به نسبت پانل دیواری بیشتر است و برای تعین قیمت هر متر بایستی به نوع ورق و فوم عایق، توجه نمود. در حالت کلی قیمت پانل دیواری و سقفی به نسبت مصالح سنتی، به صرفه‌تر است و استفاده از آن‌ها برای کارفرمایان و سازندگان، منفعت اقتصادی دارد.

همچمین نیز شما عزیزان می‌توانید جهت خرید و کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره کاملا رایگان، از طریق شماره‌های درج شده در سایت با کارشناسان فروش ما در تماس باشید.

قیمت هرمترمربع ساندویچ پانل پلی استایرن