ورق ساندویچ پانل

ورق ساندویچ پانل انواع مختلفی نظیر آلوزینک، گالوانیزه، آلومینیوم، استیل، آردواز و کرکره دارد. شرکت کبیرپانل به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده و صادرکننده انواع ورق های فولادی ساندویچ پانل در کشور جهت استفاده در ساندویچ پانل های دیواری، سقفی، سردخانه و کلین روم است. جهت مشاوره و محسابه دقیق وزن انواع ورق ساندویچ پانل با بهترین کیفیت و قیمت با شماره های موجود در سایت با ما در تماس باشید.

ورق‌های گالوانیزه، آلوزینک، آلومینیوم، آردواز  از انواع ورق‌های ساندویچ پانلی هستند که برای کاربری‌های صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار می‌گیرند. ورق های ساندویچ پانلی در کارخانه‌های مختلفی چون کبیرپانل تولید و به بازار عرضه می‌شوند. برای استفاده از فولاد در صنایع مختلف ابتدا باید آن‌ها را به شکل ورق‌ فرم داد. عموما ورق‌های فولادی طی فرایندی با نام نورد تولید می‌شوند که می‌توان این فرایند را به دو دسته نورد گرم و نورد سرد تقسیم بندی کرد. نورد یکی از بهترین روش‌های شکل‌دهی فلزات است.

انواع ورق ساندویچ پانل

گالوانیزه

آلوزینک

آلومینیوم

آردواز فلزی

استیل

کرکره ای

انواع ورق ساندویچ پانل

ورق گالوانیزه

ورق گالوانیزه

ورق های گالوانیزه (Galvanized) یکی از محبوب ترین نوع ورق های به کار رفته در انواع ساندویچ پانل می باشد، از این نوع ورق بخاطر مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی، بیشتر در مناطقی با رطوبت بالا و آسیب زا استفاده میشود. گالوانیزه در واقع فلز آهن بوده که توسط لایه ای از فلز روی پوشانده شده است. در خط تولید ابتدا کلاف های ورودی از خط  نورد سرد به هم متصل می شوند و نواری پیوسته را تشکیل می دهند. در مرحله بعدی نوبت به شستشو ورق ها با مواد قلیایی چربی زدا همراه با برس زنی می رسد و در آخر ورق ها با هوای داغ خشک می شوند.

کاربرد ورق گالوانیزه

ورق‌های گالوانیزه در صنایع مختلفی به کار گرفته می‌شود. دلیل استفاده گسترده از این ورق مقاومت بالا در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. به همین دلیل در هر مکانی که نیاز به یک ورق ضد زنگ وجود داشته باشد، از گالوانیزه استفاده می‌شود. بیشترین استفاده از ورق گالوانیزه را می‌توان در صنایع زیر در نظر گرفت.

  • صنعت کشاورزی ، گلخانه ها
  • صنعت خودرو سازی
  • صنعت حمل و نقل
  • صنعت ساخت ساندویچ پانل
  • صنعت ساخت یخچال
  • ساخت تانکر
  • ساخت کابینت و قفسه
  • ساختمان سازی
  • رابیتس‌های مورد استفاده در سقف
  • صنعت الکترونیک
  • استفاده در سیستم‌های تصفیه هوا

ورق آلوزینک

آلوزینک (Aluzinc) نوعی ورق ساندویچ پانل فولادی است که به وسیله روکش آلومینیوم، روی و سیلیکون آن را پوشش می دهند.

نوعی ورق ساندویچ پانل فولادی که به وسیله استفاده از روکش آلومینیوم و روی آن را پوشش می دهند. این ورق هم مانند ورق های گالوانیزه از استقبال بیشتری برای خرید و ثبت سفارش برخوردار است.

ورق‌های آلوزینک یکی از پرکاربردترین مقاطع فولادی در صنایع، عمران و شهرسازی و ساخت و ساز هستند که در اشکال گوناگون تولید می‌شوند. این ورق‌ها با نام‌های دیگری چون گالوالوم یا زینکالیوم نیز شناخته می‌شوند. عمده کاربرد این ورق‌ها پوشش سقف سازه‌ها یا کانکس‌ها است؛ از آلوزینک در ساخت ساندویچ پانل استفاده می‌شود. یکی از پرتکرارترین سوالاتی که از سوی افراد می‌شود این است که آیا آلوزینک همان گالوانیزه است؟ گالوانیزه نیز مانند آلوزینک بر پایه فولاد است اما این دو ورق تفاوت‌هایی اساسی با یکدیگر دارند. پایه آلوزینک فولاد است که با آلومینیوم و روی پوشش داده شده است.

تفاوت ورق آلوزینک و گالوانیزه

نوع ورق مقاومت در برابر اکسیده شدن مقاومت در برابر حرارت قابلیت جوشکاری چسبندگی
فولاد گالوانیزه خوب خوب خوب خوب
فولاد آلوزینک عالی عالی ضعیف عالی
ورق آلوزینک

ورق آلومینیوم

ورق آلومینیوم کبیر

آلومینیوم (Aluminium) به عنوان دومین عنصر از لحاظ فراوانی بعد از اکسیژن در زمین می باشد، شرکت های تولید کننده انواع ورق های فولادی به دلیل مقرون به صرفه بودن و همچنین سبک بودن این گونه ورق ها، اقدام به تولید انواع ورق های آلومینیومی می کنند. ورق های ساندویچ پانل هم از این قاعده مستثنی نیستند.  آلومینیوم  طرح ها و انواع مختلفی دارد و در صنعت ساخت و ساز جایگزین قلع شده است. از ویژگی های این ورق ها می توان به دوام بالا، قابلیت خم شدن و ضد زنگ بودن اشاره کرد.

تولید ورق‌ آلومینیوم

برای تولید این ورق‌ها از نورد گرم استفاده می‌کنند. در فرآیند تولید این ورق‌ها شمش‌های آلومینیومی را از بین غلتک‌هایی عبور می‌دهند. نکته‌ قابل توجه وزن زیاد این غلتک‌ها است، هر غلتک وزنی معادل ۲۰ تن دارد. هدف از این‌کار این است که طول شمش‌ها افزایش یابد. در آغاز فرآیند شمش‌های آلومینیومی را در دمای بالا گرم می‌کنند، سپس عملیات‌ گردشی و پیاپی صورت می‌پذیرد تا ضخامت شمش‌ها تا حدی کم شود. وقتی این تختال‌های تولیدی سرد شوند هم از نظر خوردگی و هم ظاهری، مقاومت آن‌ها افزایش پیدا می‌کنند. آلومینیوم را در فرآیند نورد به اندازه‌ای می‌کشند تا از تنش‌هایی که ممکن است ایجاد شود جلوگیری نمایند. سپس دمای محصول نهایی را کاهش می‌دهند و محصول نهایی به صورت ورق یا رول در می‌آید و برای فروش به بازار ارسال می‌شوند. بیش‌تر ورق‌های آلومینیومی تنها از طریق فرآیند نورد گرم تولید می‌شوند، اما برای تولید بعضی از ورق‌های آلومینیومی از فرآیند نورد سرد نیز استفاده می‌کنند.

کاربردهای ورق آلومینیوم

ورق‌های آلومینیوم در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارند، اما بیشترین کاربرد این ورق‌ها در صنعت بسته‌بندی است، به گونه‌ای که (75%) از آلومینیوم تولیدی در زمینه‌ بسته‌بندی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از جمله می‌توان به بسته‌بندی مواد غذایی، مواد آرایشی و بسته‌بندی مواد شیمیایی اشاره کرد و بقیه‌ آلومینیوم تولیدی (25%) در صنایع دیگر از جمله تهیه کابل و عایق‌های حرارتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آردواز فلزی

آردواز فلزی از گالوانیزه گرم نورد ساخته می‌شود. این نوع آردواز به دلیل طول عمر بالا نسبت به آردواز سیمانی، بیشتر مورد استقبال مشتریان قرار گرفته است. اگر از مواد عایقی مانند فوم یا شیشه به هنگام نصب آردواز استفاده شود، عایق حرارتی و صوتی مناسبی برای ساختمان خواهد بود. انواع آردواز فلزی، بسیار مقاوم و سبک‌تر در مقایسه با انواع آردواز سیمانی است.

آدوازهای فلزی همانند سیمانی، به صورت پله‌ای نصب می‌شوند. طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی داشته و زیبایی ظاهری بیشتری را برای ساختمان به ارمغان می‌آورند.

نصب آردواز فلزی

مراحل نصب آردواز توسط یک متخصص انجام می‌گیرند. انجام زیرسازی‌های فلزی آن، باید دقیق و طبق معیارهای استاندارد باشد. بعد از اجرای زیرسازی فلزی، زیرسازی چوبی و شاسی‌کشی بیشتر از ۲۰ سانتی‌متر انجام می‌شود. اکنون سطح مورد نظر زیرسازی شده و با ایمنی لازم، نصب آردواز فلزی شروع می‌شود. برای اینکه آب‌بندی کامل، اجرا شود، فلاشینگ‌ها و تیزه‌هایی به این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند.

مشخصات ورق آردواز فلزی

مشخصات ورق آردواز فلزی
مزایا پوشش دهی سقف های شیروانی، افزایش مقاومت ساختمان؛ جلوگیری از آلودگی های محیطی و شیمیایی
معایب مقاومت پایین در برابر باد های شدید
قیمت نوسانات ارزی، متراژ، حجم ورق، رنگ و جنس آردواز
انواعبسته به سلیقه مشتری قابل انتخاب می باشد.
ورق آردواز فلزی

ورق استینلس استیل

ورق استینلس استیل

ورق استینلس استیل به فلزی گفته می‌شود که پایه‌های آن از جنس آهن بوده و تنها حدود دو درصد از این مقاطع فلزی را کربن تشکیل داده است. یکی از ویژگی‌های ساخت این ورق‌های فلزی این است که هرچه درصد کربن آن را در ساخت افزایش دهند این ورق فلزی دارای سختی و مقاومت بیشتری می‌شود اما با افزودن میزان بیشتری از کربن به ورق‌های استنلس استیل قابلیت شکل پذیری آن‌ها کاهش می‌یابد.

این ورق‌های فولادی دارای کاربردهای زیادی هستند و گستردگی کاربرد آن‌ها به دلیل خواص و ویژگی‌های منحصربه‌فردی است که دارند. به عنوان مهم‌ترین خصوصیات ورق‌های استیل می‌توان به مواردی چون قابلیت بازیافت، ضد زنگ بودن، قابلیت جوشکاری یا نسوز بودن آن‌ها اشاره کرد. این ویژگی‌ها موجب شده است که امکان استفاده از این ورق‌های استیل در صنایعی چون صنایع غذایی، ساخت لوازم خانگی، ساخت بدنه کشتی‌ها، ساخت بدنه و سقف آسانسورها، صنایع پتروشیمی و… فراهم شود.

اطلاعات تکمیلی ورق استنلس استیل
کاربرد تولید لوله‌های استیل دکوراتیو
کاربری در تولید مخازن مختلف مثل مخازن آب و دیگر مایعات
کاربرد در ساخت‌وساز سقف سازه‌ها
استفاده به عنوان نمای سازه یا لوازم و تجهیزات مختلف مثل روكش بدنه، در و سقف آسانسور
ساخت بدنه کامیون، اتومبیل و هواپیماها
انواع ورق استنلس استیل ۴۰۰ و انواع آن، ورق استنلس استیل ۳۰۰ و انواع آن
مزایا مقاومت بالا در برابر سایش دارند، ساخت وسیله‌های کوچکتری چون دوچرخه ، قابلیت پولیش کاری

ورق کرکره ای

ورق‌های کرکره‌ ای یکی از محصولاتی است که از گذشته تا به امروز استفاده زیادی از آن می‌شود. ورق‌های کرکره‌ ای دارای انواع مختلفی است که از جمله ابتدایی‌ ترین آن‌ها می‌توان به ورق‌های کرکره‌ای سینوسی اشاره کرد. ورق‌ کرکره‌ ای مزایا و فواید مختلفی با خود به همراه دارند که از جمله آن‌ها می‌توان به نصب سریع و آسان، قیمت مناسب و ارزان، وزن بسیار سبک و مقاوم در برابر زلزله، عدم تغییر رنگ در انواع شرایط جوی، ماندگاری بالا و… را با خود به همراه دارند.

ورق کرکره سینوسی رنگی گالوانیزه

فرمینگ کرکره سینوسی یکی از فرم‌دهی‌های رایج و قدیمی ورق‌های گالوانیزه است به دلیل شباهت فرمینگ کرکره به موج‌های مدور و دایره‌ای مانند به آن ورق سینوسی گفته می‌شود. برای جمع‌آوری آب حاصل از بارندگی برف یا باران از ورق های موجدار استفاده می‌کردند.بعدتر با ترویج ساخت دستگاه برش کرکره، ورق‌های آهنی موجدار در سقف‌های شیروانی ساختمان‌ها مورد استفاده قرار گرفت. عموما کرکره‌های گالوانیزه رنگی در دو عرض ۱۰۰ و ۱۲۵ سانتی‌متر با طول مورد سفارش مشتری قابل تولید و عرضه است.

عرض کلی 1150 میلی‌متر
عرض مفید 1040 میلی‌متر
ارتفاع پروفایل 15 میلی‌متر
فاصله‌ی گام‌ها 80 میلی‌متر
طول 1 الی 15 متر
ضخامت ورق 0.45 – 0.60 میلی‌متر
جنس ورق گالوانیزه – رنگی
رال رنگی ورق کرکره سینوسی