ساندویچ پانل های دست دوم

همانگونه که مستحضر هستید از دولایه ورق فلزی و یک فوم عایق تشکیل شده اند. جهت بدست آوردن قیمت محصول ساندویچ پانل نیاز است که قیمت این محصولات را محاسبه نماییم ، البته در نظر بگیرید که نوع و مشخصات این دو محصول تاثیر بسیار زیادی در قیمت نهایی ساندویچ پانل دارد.

بعنوان مثال نوع ورق ( گالوانیزه ، آلوزینک و یا آلومینیوم ) و نوع ضخامت آنها که 0.3 ، 0.4 ، 0.5 و 0.6 میلیمتر است و حتی شرکت تولید کننده آنها مانند فولاد مبارکه اصفهان ، هفت الماس و شرکت فولاد بهمن و … نیز برروی قیمت نهایی این محصول تاثیر دارند.علاوه بر قیمت نوع فوم (پلی یورتان) و کلاس فوم از نوع معمولی و یا کند سوز و یا حتی شرکت تولیدکننده ایزوسیونات ، پلی یول و نوع گاز مصرفی در ترکیبات پلی یورتان مانند پنتان و یا 141B در بدست آوردن بهای تمام شده محصول بسیار موثر هستند.

نکات حائز اهمیت در خرید ساندویچ پانل دست دوم
  • متریال استفاده شده در تولید ساندویچ پانل باکیفیت باشد.
  • قیمت خرید پانل دست دوم بیشتر از قیمت اولیه نباشد.
  • توجه کنید ورق ساندویچ پانل نباید دارای زنگ زدگی و یا آسیب دیدگی‌ باشد.
  • فوم ساندویچ پانل بر اثر دمونتاژ شدن پانل‌ها، از لایه بیرونی جدا نشده باشد.
ساندویچ پانل دست دوم
معایب ساندویچ پانل دست دوم

مزایا و معایب پانل دست دوم

استفاده از ساندویچ پانل دست دوم می‌تواند یک گزینه مقرون به صرفه باشد، اما نیازمند دقت و توجه به جزئیات است. در زیر، مزایا و معایب استفاده از ساندویچ پانل دست دوم را بررسی می‌کنیم.

مزایا

هزینه کمتر: خرید دست دوم معمولاً به طور قابل توجهی ارزان‌تر از نو است. این می‌تواند به شما کمک کند تا در هزینه‌های ساخت و ساز صرفه جویی کنید.
قابلیت استفاده مجدد: قابلیت استفاده مجدد دارند و در صورت نیاز می‌توانند در پروژه‌های دیگر مورد استفاده قرار بگیرند.
حفظ محیط زیست: با استفاده از ساندویچ پانل دست دوم، شما به معنایی بازیافت مواد و کاهش تولید زباله‌ها به حفظ محیط زیست کمک می‌کنید.

معایب

کیفیت غیرقطعی: زمانی که از ساندویچ پانل دست دوم استفاده می‌کنید، کیفیت و شرایط آن‌ها می‌تواند متغیر باشد. ممکن است دچار خراش و ضربه باشند یا عمر مفید کمتری داشته باشند.
ضمانت کمتر: در صورت استفاده از دست دوم، احتمال آنکه ضمانتی در ارتباط با محصول در دسترس نباشد یا محدود شود وجود دارد.
محدودیت‌های طراحی: اگر ساندویچ پانل‌ها قبلاً برای پروژه دیگری استفاده شده‌اند، ممکن است محدودیت‌هایی در طراحی و شکل‌دهی به ساختمان خودتان ایجاد شود.

انواع پانل های دست دوم

پانل های دست دوم دارای انواع مختلفی هستند که به طور کلی می‌توانیم آن ها را به 2 دسته طبقه بندی کنیم پانل دارای مشکل و پانل بدون مشکل ، پانل دارای مشکل سبب شده است تا صاحب آن به فکر فروش متریال سازه خود باشد در غیر این صورت از آن استفاده می‌نمود.

پانل های دست دوم دارای انواع فوم های پلی یورتان ، اکس پی اس ، پشم سنگ یا پلی استایرن می باشند که در حین خرید حتماً به این موضوع و کاربرد آن ها توجه شود.

در زیر، برخی از انواع رایج ساندویچ پانل دست دوم را بررسی می‌کنیم:

ساندویچ پانل فلزی : معمولاً شامل دو لایه برفروش فلزی (از جمله فولاد) با یک لایه عایق حرارتی (مانند پلی‌یورتان یا پلی‌استایرن) در میان آن‌ها هستند. این نوع پانل‌ها برای ساختمان‌های صنعتی و تجاری استفاده می‌شوند.

ساندویچ پانل بتنی : از دو لایه پانل بتنی با یک لایه عایق حرارتی (مانند پلی‌استایرن) در میان آن‌ها را شامل می‌شوند. این نوع پانل‌ها برای ساختمان‌ها و سازه‌هایی که نیاز به عایق حرارتی و عایق صوتی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ساندویچ پانل چوبی : دو لایه چوبی با یک لایه عایق حرارتی (مانند فوم پلی‌استایرن) در میان آن‌ها را شامل می‌شوند.

ساندویچ پانل پلی‌یورتان : این نوع از دو لایه فلزی یا پلاستیکی با یک لایه پلی‌یورتان (عایق حرارتی)  میان آن‌ها را شامل می‌شود.

انواع پانل دست دوم
قیمت ساندویچ پانل دست دوم

قیمت ساندویچ پانل دست دوم

ساندویچ پانل دیواری دست دوم یک انتخاب محبوب برای پروژه‌های بازسازی و نوسازی خانه است. این یک راه حل اقتصادی و زیبایی شناختی برای کسانی است که به دنبال یک گزینه مقرون به صرفه هستند. این محصول  دیواری دست دوم در صورتی که تمیز و با کیفیت باشد قابل استفاده در مکان‌های مختلف است و قیمت آن با توجه به عوامل مختلفی مانند کیفیت پانل، مدت زمانی که از پانل استفاده می‌شود بستگی دارد.

نکاتی که قبل از خرید ساندویچ پانل دست دوم باید رعایت شوند

نکات مهمی که پیش از خرید پانل دست دوم یا همان استوک باید بدانید به شرح زیر است:

  • شرکت تولید کننده معتبر
  • عدم وجود تغییر شکل در سطح ورق رو و ورق زیر پانل
  • دقت به متراژ برش هر برگ یا شیت پانل
  • داشتن نقشه شاپ از سازه
  • مشاوره با یک متخصص نصاب ساندویچ پانل
  • بررسی رنگ ورق پانل
  • دقت به داشتن تقارن بین گام‌های ساندویچ پانل سقفی
  • بررسی فوم ساندویچ پانل و عدم بروز مشکل در آن
  • عایق فوم پانل باید به خوبی بر روی ورق محکم شده باشد

سخن پایانی

ساندویچ پانل‌های دیواری نو در بازار موجود هستند اما می‌توانند در مقایسه با ساندویچ پانل‌های دیواری دست دوم گران‌تر باشند؛ اما باید توجه داشت که استفاده از پانل ساندویچی نو ارزش زیادی برای پول و سازه شما ارائه می‌دهد، زیرا از کیفیت بالایی برخوردار هستند و می‌توانند بیشتر از پانل‌های دست دوم، دوام بیاورند.

علاوه‌بر این پنل دست دوم یکبار بر روی سازه مونتاژ و دوباره دمونتاژ شده است؛ بنابراین در حین این پروسه طولانی احتمال اینکه به پانل‌ها آسیب برسد بسیار زیاد است. از طرفی پیدا کردن ساندویچ پانل دست دوم مطابق با معیارهای شما امری بسیار دشوار است چرا که هر ساندویچ پانل ابعادی متفاوت دارد و بر طبق مکان مورد نظر شما ساخته می‌شود. کبیرپانل به دلیل کیفیت برتر و خواص عایق کاری عالی یکی از محبوب‌ترین ساندویچ‌ پانل‌های دیواری در بازار محسوب می‌شود.

چرا نباید ساندویچ پانل دست دوم بخریم؟

برخی از خریداران بر این باور هستند که پانل دست دوم هیچ گونه ایراد و مشکلی برای سازه ایجاد نخواهد کرد و هیچ گونه تفاوتی با پانل نو ندارد.

پس از نصب پنل در پروژه باز کردن آن مشکل ساز خواهد شد و پس از باز شدن پانل مقاومت و استحکام خود را به مرور از دست می‌دهد.

توصیه کبیرپانل

توصیه می‌کنیم از ساندویچ پانل نو برای سازه خود استفاده کنید تا با خیال راحت از کیفیت و کارایی محصول، پروژه خود را نصب و اجرا کنید. ضمن اینکه پیدا کردن یک پانل دست دوم مطابق با ویژگی‌های مورد نظر شما کاری دشواری است چرا که هر نوع پانل با توجه به یک نوع کاربری ساخته و طراحی می‌شود، ابعاد پانل ،ضخامت، نوع فوم و ورق به کار رفته برای هر پروژه متفاوت است.

نکات خرید ساندویچ پانل دست دو