انواع ساندویچ پانل

به جهت راهنمای خرید ساندویچ پانل و معرفی انواع آن از نظر کاربری پانل ها به دو دسته اصلی تقسیم می شوند که هر کدام جهت پوشش سقف و یا دیوار مورد استفاده قرار می گیرند :

همانگونه که از نام آنها مشخص است از ساندویچ پانل سقفی جهت پوشش سقف و از دیواری جهت پوشش دیوار استفاده می کنند که در ضخامت های مختلفی تولید می گردد. ساندویچ پانل های دیواری انواع مختلفی دارد که به شرح زیر میباشد:

  •  معمولی
  •  سردخانه ای
  •  پیچ مخفی
  •  دوروصاف

هر کدام از این ساندویچ پانل ها نیز جهت مصارف مختلفی در نظر گرفته می شود ، بعنوان مثال ساندویچ پانل سردخانه ای جهت احداث سردخانه های زیر صفر و بالای صفر ، ساندویچ پانل های پیچ مخفی جهت استفاده در نمای ساختمان های صنعتی و اداری و ساندویچ پانل های دوروصاف جهت استفاده در کلین روم ها و شرکت های داروسازی استفاده می گردد.

فوم بکار رفته در ساندویچ پانل های سقفی و دیواری از نوع پلی یورتان PU با دانسیته 40 کیلوگرم در مترمکعب میباشد که از ترکیبات پلی یول ، ایزوسیونات و گاز پنتان تولید شده که از نظر مقاومت در برابر حریق به دو دسته زیر تقسیم می شوند:

  • فوم پلی یورتان معمولی B3
  • فوم پلی یورتان کند سوز B2
انواع ساندویچ پانل های سقفی و دیواری کبیرپانل
انواع ورق ساندویچ پانل کبیر

بهترین ساندویچ پانل جهت پوشش کارخانه و سالن انبار

با توجه به توضیحات فوق می توان گفت بهترین ساندویچ پانل جهت پوشش سالن تولید کارخانجات و انبار ها ، ساندویچ پانل های سقفی و دیواری کبیر پانل می‌باشد. عموما جهت پوشش سقف کارخانجات از پانل های سقفی به ضخامت 4 و 5 سانت استفاده می گردد و جهت پوشش دیوار های بیرونی از پانل های دیواری پیچ مخفی در ضخامت 4 و 5 سانت استفاده می شود، البته جهت پوشش دیوارهای بیرونی میتوان از پانل های معمولی نیز استفاده نمود.

البته نوع ورق ساندویچ پانل نیز مهم است، بعنوان مثال اگر محل پروژه شما شهرهای شمالی و جنوبی کشور باشد به دلیل رطوبت بالا و احتمالا وجود نمک در آب و جهت جلوگیری از اکسیده شدن و طول عمر بالا پیشنهاد می گردد از ساندویچ پانل با ورق آلوزینک استفاده شود. آلوزینک به دلیل ترکیبات آلومینیوم مقاومت نسبتا بالایی نسبت به ورق گالوانیزه دارد. ورق های بکاررفته در ساندویچ پانل ها به سه دسته تقسیم میشود:

بهتر است از جهت افزایش ایمنی و طول عمر بالا از فوم های پلی یورتان با گرید کند سوز و یا PIR استفاده گردد، این امر باعث میشود در هنگام آتش سوزی، شعله حریق هنگام مواجهه به فوم پلی یورتان  مشتعل نشده و در صورت مشتعل شدن و پس از فاصله گرفتن حریق از فوم، فوم شروع به خاموش شدن نماید که با توجه به کاربری سالن های تولید و انبار محصولات به مشتریان عزیز پیشنهاد می گردد.

بهترین ساندویچ پانل جهت اجرای سردخانه

جهت اجرای سردخانه از ساندویچ پانل های دیواری سردخانه ای استفاده میشود،  که در ضخامت های 6 سانتیمتر ، 8 سانتیمتر ، 10 سانتیمتر و 12 سانتیمتر تولید می گردد که بر اساس نوع سردخانه ( بالای صفر و یا پایین صفر ) مورد استفاده قرار میگیرند.

انواع ساندویچ پانل‌های سردخانه ای را می‌توان بر چند اساس تقسیم بندی کرد. یکی از این دسته بندی‌ها براساس جنس لایه عایق است. به عنوان مثال به پانل‌هایی که جنس لایه میانی آن‌ها از فوم پلی یورتان است، ساندویچ پانل سردخانه‌ای پلی یورتانی گفته می‌شود. اما ساندویچ پانل‌هایی که برای پوشش دیوار و سقف سردخانه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند باتوجه به نوع و کاربرد سردخانه مشخصات فنی متفاوتی دارند. این پانل‌ها را براساس نوع سردخانه و کاربرد آن می‌توان در 3 گروه دسته بندی کرد:

  • سردخانه بالای صفر
  • سردخانه زیر صفر
  • سردخانه متحرک

در سیستم سردخانه جهت پوشش سقف از پانل های دیواری استفاده می شود، این از نظر سیستم اجرایی با پانل های معمولی تفاوت هایی دارد که در قسمت نصب توضیحاتی ارائه شده است. 

ضخامت پانل سردخانه ای به محل اجرای پروژه ، شرایط آب و هوایی ( سردسیر یا گرم سیر) منطقه جغرافیایی ، احداث سردخانه در بیرون از سوله و یا داخل آن و مواردی اینچنینی بستگی دارد که می بایست قبل از خرید از مشاوران این زمینه کمک بگیرید.

بهترین ساندویچ پانل جهت اجرای سردخانه
نکات خرید ساندویچ پانل

نکات مهم هنگام خرید ساندویچ پانل

هنگام خرید ساندویچ پانل باید به نکات زیر توجه کنید :

جنس هسته عایق : هسته عایق می‌تواند از انواع مختلفی مانند پلی‌یورتان (PU)، پلی ایزوسیانورات (PIR) و پلی‌ستیرن (EPS) باشد. هر کدام از این جنس‌ها ویژگی‌ها و کاربردهای خاص خود را دارند.

ضخامت پوشش‌ها : ساندویچ پانل دارای دو پوشش بیرونی است که می‌تواند از ورق فولادی، آلومینیوم، آلوزینک باشد. ضخامت این پوشش‌ها باید بر اساس نیازهای سازه و شرایط محیطی مشخص شود.

ابعاد ساندویچ پانل : ابعاد باید با نیازهای سازه و طراحی مطابقت داشته باشد. این شامل ضخامت، عرض و طول پانل می‌شود.

عملکرد حرارتی و عایق‌بری : مقاومت حرارتی و عایق‌بری باید با نیازهای سازه و شرایط اقلیمی منطقه تطبیق داشته باشد. از این جهت، به عواملی مانند ضخامت هسته عایق، ضریب هدایت حرارتی و عملکرد عایق‌بری توجه کنید.

استانداردها و گواهینامه‌ها : هنگام خرید مطمئن شوید که محصول موردنظر شامل استانداردها و گواهینامه‌های لازم است.

تامین‌کننده : از یک مرجع معتبر خرید خود را انجام دهید. تامین‌کننده باید توانایی تأمین مواد با کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش مناسب را داشته باشد. همچنین نیز دیده شده است در برخی موارد از ساندویچ پانل های دست دوم به جای نو استفاده می شود که بسیار مشکل ساز است.

هزینه نهایی : مقایسه قیمت‌ها بین تامین‌کنندگان مختلف و توجه به رابطه بین کیفیت و قیمت ضروری است. بهتر است هزینه را با سایر عوامل مهم مانند کیفیت، عمر مفید و عملکرد مقایسه کنید.

انتخاب نوع ورق هنگام خرید

اولین نکته‌ای که در هنگام خرید بایستی مورد توجه قرار گیرد، نوع ورقی است که به عنوان لایه رویی و زیرین این مصالح مورد استفاده قرار می‌گیرد. ورق‌هایی که برای تولید ساندویچ پانل‌های سقفی یا دیواری استفاده می‌شوند اصولا از جنس فلز آلومینیوم، آلوزینک یا گالوانیزه هستند که هر کدام از این ورق‌ها براساس درخواست و نوع کاربرد مشتری قابل استفاده هستند.

نوع ورقی که برای ساخت ساندویچ پانل به کار می‌رود تاثیر مستقیم بر ویژگی‌ها و عملکرد آن دارد. در صورتی که از ورق نامرغوب برای پوشش خارجی استفاده شود، این مصالح بعد از مدت کوتاهی دچار زنگ زدگی و خوردگی می‌شود. از این‌رو ورق مصرفی باید متناسب با شرایط آب و هوایی انتخاب شود تا کیفیت و ماندگاری بالایی داشته باشد.

از نظر ساختار شامل دو لایه ورق از جنس آلوزینک به همراه یک فوم عایق میانی هستند. لازم به ذکر است که از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند و در صورتی که می‌خواهید سازه‌هایی با طول عمر بسیار بالا داشته باشید، آلوزینک بهترین گزینه است.

ورق گالوانیزه یکی دیگر از ورق‌هایی می‌باشد که برای ساخت پانل سقفی و دیواری استفاده می‌شود و بعد از ورق آلوزینک بهترین کیفیت را دارد. این ورق  با استفاده از فلز روی پوشانده شده است که با توجه به ساختاری که دارد حتی اگر شکستگی هم پیدا کند، دچار زنگ زدگی یا پوسیدگی نخواهد شد و این یکی از نقاط قوت استفاده از ساندویچ پانل گالوانیزه محسوب می‌شود.

توجه نمایید که حتما قبل از خرید از منطقه نصب این سازه و نکات مهم در خرید ساندویچ پانل اطلاع حاصل نمایید. منطقه نصب تاثیر زیادی بر انتخاب نوع ورق انتخابی این سازه دارد. برای خرید و یا مشاوره در انتخاب می توانید، به سایت کبیر پانل مراجعه و با کارشناسان در این بخش از طریق صفحه تماس با ما مشاوره نمایید.

انتخاب ورق ساندویچ پانل
قیمت ورق ساندویچ پانل

ضمانت در زمان خرید و نصب ساندویچ پانل

دادن تضمین در هنگام نصب پانل یکی از نکاتی است که اهمیت زیادی دارد. معمولا نصابان زمانی که پانل‌ها را نصب میکنند، جهت جلب رضایت مشتریان، محصولات خود را با ضمانت ارائه میدهند.

پیش از خرید میبایست مقادیر حدودی پروژه شما مشخص گردد، لذا از طریق فرم محسابه آنلاین شما عزیزان قادر خواهید بود تا از میزان هزینه های اجرا و تهیه متریال پروژه خود با خبر شوید.

دستگاه تولید کننده

دستگاه تولید کننده یکی از نکات مهم در خرید است. زیرا، دستگاه نامرغوب و غیر استاندارد، محصولی غیر استاندارد تولید می کند. طبیعتا محصول غیر استاندارد، کارایی مثبت و خوبی ندارد. قالب‌بندی و برش نامتوازن و غیر اصولی در هنگام نصب مشکلاتی را ایجاد می‌کند و قطعا سازه شما دچار بحران خواهد شد.

دستگاه های تولیدی باید مطابق با استانداردهای جهانی باشند. در غیر اینصورت هزینه‌های اضافی برای تولید کننده و حتی مشتری را در بر خواهند داشت.

ضمانت نامه

ضمانت نامه جزو مهمترین نکات در خرید است. هر چند اشاره شد پانلها بسیار مقاومند. اما این دلیل خوبی برای عدم ضمانت نیست. ضمانت تایید کیفیت و پذیرش خطا در کار است و چنانچه نقصی در کار باشد آن را رفع میکند. در واقع تولید کننده با اهدای ضمانت نامه به مشتری، مسئولیت کار خود را میپذیرد. مشتری نیز به کیفیت خرید خود و تولید کننده بیشتر اعتماد میکند. در نتیجه یک قدم بلند به برندینگ برداشته است.

همچنین شما میتوانید با تکمیل نمودن فرم مربوط به استعلام کرایه حمل از میزان هزینه های اجرا و تهیه متریال پروژه خود با خبر شوید.